Tulveron Krónikái
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Men echenim
sí derthiel ne chaered hen nu 'aladhath


 
Tárgykészítés KaDiPE5
Tárgykészítés KaDiPE5
Üdvöznk
dicső lovag szép a ruhád, szép a lovad
Neved:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Üdvözlünk Tulveron mágiával átszőtt világában!
Oldalunk középkori körülmények között játszódik, és ötvöződnek benne számtalan fantasy mű elemei.
Regisztráció előtt kérünk, mindenképpen olvasd el a Törvénykönyvünket és Világleírásunkat, melyek az oldalon való könnyebb kiigazodást szolgálják, illetőleg az alapok megismerését.
Oldalunk 2021.01.08-án nyitotta meg kapuit a nagyérdemű előtt.
Várunk sok szeretettel egy igazán nagy kalandra!

 

 
Tárgykészítés

Go down 
Utolsó Poszt Szer. Dec. 28, 2022 5:28 pm
A tárgykészítés alapjai

Alapvető információk

A tárgykészítés mesterei a feltalálók, habár a teremtés varázsa más tudományok művelőit is vonzza, mint a varázslók, alkimisták, tudósok, kovácsmesterek, netán gyógyítók és bárdok. Dacára annak, a tárgykészítésnek elengedhetetlen segítője a mágia, a tárgykészítők nem feltétlen rendelkeznek veleszületett mágikus hatalommal. Elbűvölt eszközeik és alapanyagaik lehetővé teszik a számukra, hogy a környezetben megbúvó energiákat manipulálják.
A feltalálók központja Mynzashban keresendő (Qieseától fél napnyira), Zunmonah menedékében, ahol a rég elfeledett tekercseknek és eszközöknek hála egyre többen ismerkedhetnek meg a tárgykészítés bájával.

Tárgykészítés feltételei:
Zunmonah kellékei: ezek a különleges bütykölő eszközök nem csupán hasznos társak az alkotásban, hanem kitűnő segítők a mágikus energiák összpontosításában. Használatukkal a tárgykészítő (elmélyült koncentráció mellett) képessé válik valamilyen tulajdonságot az eszközébe plántálni, ami a tárgy részét képező üres kristályban összpontosul.
A feltaláló kasztúak alapvetően rendelkeznek velük, aki viszont később ássa bele magát a tudományba, Mynzashban juthat hozzá a kellékekhez Zunmonah Menedékében.

Üres kristály: elengedhetetlen része a varázstárgyaknak, ugyanis a kristályok teszik lehetővé, hogy a tárgyban összpontosulhasson a környezetből nyert mágikus energia. A kristályok nem merülnek ki véglegesen, viszont időnként szükség van a pihentetésükre. Ez azt jelenti, hogy egy tárgy naponta csupán egyszer használható és meghatározott ideig.
Amennyiben a tárgykészítés nem jár sikerrel, az előzetesen a tárgyba helyezett üres kristály labilissá, avagy használhatatlanná válik furcsa fényjelenségek és baljóslatú, sziszegő hanghatás kíséretében.

Elkészíthető tárgyak:
Alapvetően a kora középkori fejlettségnek, technológiának megfelelő tárgyak készíthetőek, avagy pisztolyok, kézi fegyverek vagy egészen modern kütyük nem. A karakter érdeklődési körétől és képzettségétől függően azonban létrehozhatóak kisebb ketyerék, páncélok, nyilak, íjak, egyéb fegyverek, üstök, ékszerek stb. Például egy alkimista elsősorban a bájitalok világában fog gondolkozni, míg egy fegyverforgatásban jártas karakter előbb készít páncélt, mint bűvölt ékszert.


További tudnivalók:

A tárgykészítésnek négy szintjét különböztetjük meg: Tanonc, Kezdő, Haladó, Mester

Bármilyen kasztú karakter elsajátíthatja a tárgykészítés fondorlatait, ám a Feltaláló alkaszttal rendelkezők indulnak egyedül Kezdő szintről, míg a többieknek az alapokat is szükséges elsajátítaniuk. Azok a karakterek, akik elindultak a tárgykészítés útján, ám még nem értek el a kezdő szinthez, ők helyezkednek el a Tanonc szinten.

A sikeresen elkészített tárgyakat saját árszabással, saját szakállra lehet árusítani IC kijátszás során.

A megvásárolt, elkészített, továbbadott tárgyak a profil Felszerelések rubrikájába kerülnek majd felvezetésre.

Minden egyes tárgyba kizárólag egyetlen hatás ültethető. Kivétel ez alól a mesterszint, ahol összesen kettő tulajdonságot lehet egy eszközbe plántálni.

Az elkészített tárgyakat a játékon belül napi egyszer lehet csak felhasználni. Ennek jelzése a nyomonkövethetőség érdekében hashtaggel történik:

// #aktivált: tárgy neve //



Fejlődés, tanulás

A fejlődés játéktéri kijátszáshoz, célkitűzésekhez kötött, kezdő szinttől a tárgykészítések számának figyelembevételével, míg tanonc szinten a tanulással kapcsolatos reagok folyamán. Az alább megnevezett tagek használata kötelező! Természetesen a kezdő vagy haladó szintről induló karaktereknek visszamenőleg nem szükséges teljesíteniük az előző szint elvárásait (bár átfedés van közöttük).
Bizonyos mértékben a Csöndes kalandok fórumrészen, önállóan is kijátszhatóak ezek a fejlődési mérföldkövek, de ennek maximuma van az alábbiak szerint:

SzintlépésHasználandó tagIC célkitűzés
Tanonc ⯮ Kezdő#gyakorlás4 db tanulással kapcsolatos reag (bármilyen reag, ahol új tudást sajátít el a karakter az adott témakörben)
Csöndes kalandban max. 2 db jeleníthető meg.
Kezdő ⯮ Haladó #készítés8 db tárgykészítés: sikeres vagy sikertelen
Csöndes kalandban max. 3 db jeleníthető meg.
Haladó ⯮ Mester#készítésÖsszesen 15 db tárgykészítés: sikeres vagy sikertelen
Csöndes kalandban max. 4 db jeleníthető meg.

Amennyiben az adott feltétel teljesül, akkor lehetségessé válik a szintlépés. Tárgykészítést kizárólag Mynzash: Zunmonah menedéke - Tekercstár helyszínen lehet fejleszteni, méghozzá pénz ellenében. Mindhárom szint rendelkezik egy tárgykészítéssel foglalkozó kötettel, amelyet meg kell vásárolni a szintlépéshez:

Kezdő szint: I. Bütykölések
Haladó szint: II. Fémek és ásványok
Mesterszint: III. Alkotás mámora




Tárgykészítés módja

Tárgyakat készíteni bárhol lehetséges (figyelembe véve, hogy időigényes a létrehozásuk), a nyomonkövethetőség érdekében azonban itt is szükséges a hashtag használata az alábbi módon:

- Amennyiben egy tárgy elkészítésre került, ahhoz, hogy ezt a Felszerelések közé tehessük, az adott reag végén jelezni szükséges a készítés tényét az alábbiak szerint:

// #Készítés: Tárgy neve: rövid leírása a tárgyhatás konkretizálásával //

- Sikertelen próbálkozást (lásd alább) is jelezni kell, ugyanis az üres kristály attól még felhasználásra került. A reag végén így kell jelezni:

// #Készítés: Tárgy neve (tárgyhatás) - sikertelen //

- Az elkészített tárgynak bármilyen fantázianevet lehet adni.



Tárgykészítés esélyei

Az alkotás sikerességét esélyekhez kötjük.

Ehhez 1 db tizenkétoldalú kockával (D12 és 1 dobás) kell dobni.

A kívánt tárgy elkészítése akkor sikerül, ha a dobás (+ a bónusz) 9 vagy afeletti szám.

Szintenként a karakterek bónuszokat kapnak a dobásaikra az alábbiak szerint:


Kezdő szint bónuszHaladó szint bónuszMester szint bónusz
+2+4+6


Tehát, egy kezdő szintű tárgykészítőnek legalább 7-et kell dobnia a kockával a sikerhez, egy haladó szintűnek minimum 5-öt, míg a profi szintűnek elég a 3-at is megdobnia egy eszköz megalkotásához.

Dobni a Kockadobóban tudtok az első posztban található leírás alapján. Használjátok bátran!

Mi történik akkor, ha nem sikerül a dobásom? A kockadobás eredménye nem elő-biztosíték, hanem egy tény, így sikertelen dobás esetén is ki kell játszani a sikertelen tárgykészítést (vagy a végét, ha több reagból állt)!

Amennyiben több üres kristály is rendelkezésre áll, egy sikertelen dobás esetén újabbat lehet dobni (nem kötelező), és ha az sikerrel zárul, úgy egy reagban ki lehet játszani mindkét próbálkozást.


Tulveron főkrónikása
Krónikás

Great stories happen to those who can tell them


❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron




Teljes feljegyzés
Karakter bejegyzés:
Felszerelés:
Mesélői jegyzet:

Tárgykészítés Empty
Vissza az elejére Go down
Utolsó Poszt Szer. Dec. 28, 2022 5:28 pm
Tárgy tulajdonságok

Kezdő szint
Hang kiadásaa felruházott tárgy valamilyen természethangot képes kiadni a készítő meghatározása szerint. Például vízcsobogás, madár rikácsolás stb. A hang legfeljebb pár másodperces lehet, de ismétlődhet. Haladó szinttől egy ismert személy hangját is kiadhatja a tárgy, továbbá a hossza is kiterjedhet 1-2 percre.
Fény kiadása2.5 méter sugarú körben képes világítani az ezzel a tulajdonsággal felruházott tárgy. A fény színét és intenzitását haladó szinttől lehet meghatározni.
Forróság/fagy tárolásaaz elkészített tárgy képes forróságot vagy fagyot hordozni magában, ami egyszerre szolgálhat mások elrettentésére a kellemetlen tapintás-érzet okán, éppúgy a komfortérzet megteremtésére meleg vagy hűvös időben.
Szag kibocsátásaa tárgy valamilyen meghatározott illatot vagy szagot áraszt magából 5 méter sugarú körben.
Vizuális effektvalamilyen statikus vizuális effekt jelenik meg a tárgy felszínén. Ez lehet kép, szöveg, formák vagy vonalak, netán az összes keveréke. Mester szinten létrehozható mozgó effekttel bíró tárgy is.
Sötétség idézése2.5 méter sugarú körben képes éjszakai sötétet képezni a tárgy. A sötétség intenzitása és nagyságának mértéke (5 méter sugarú körig) haladó szinttől határozható meg.
Tisztításezzel a tárggyal lehetőség van az ételeket vagy italokat megtisztítani a méregtől, amennyiben gyanú van rá. Haladó szinttől a természetesen előforduló mérgező növények is ártalmatlaníthatóak és fogyasztásra alkalmassá tehetőek.
Haladó szint
Hang felvétele és kiadásaa tárgy képessé válik rövidebb (mester szintű tárgy esetén egészen hosszú) hangot rögzíteni, majd lejátszani.
Lebegésa felruházott tárgy képes a levegőben lebegni. Mester szinten a lebegés röpködéssé alakítható.
Elrejtésaz elrejtés tulajdonságával bíró tárgy képes a bele helyezett tárgyakat, ingóságokat az avatatlan szemek elől elrejteni.
Láthatatlanná tevésaz eszköz a viselőjét vagy egy másik tárgyat képes láthatatlanná tenni. Mester szinten további két, a tulajdonos közvetlen közelében tartózkodó személyre is hathatóssá tehető a tárgy vagy további másik két tárgyra.
Védekezésaz ezzel a tulajdonsággal felruházott tárgy képes a viselőjét megvédeni egy fizikai támadástól.
Tárgy bűvölésezt a tárgyat valamilyen bájital-hatással fel lehet ruházni. Szükség van hozzá az adott bájitalra, ami ha a tárgy révén felhasználásra kerül (bájital hatóidejétől függően), hatását veszíti. Avagy újra kell tölteni. A hatás akkor állandósulhat a tárgyon, ha mesteralkimista bájitala kerül hozzá felhasználásra.
Apró szolgaez a kisebb méretű tárgy hűen követi a készítőjét, és 3 kör erejéig végrehajtja az utasításait is.
Káprázataz ezzel a tulajdonsággal bíró tárgyra elég ránézni, hogy bárkit elbűvöljön. Aktívan képes lekötni a figyelmet, méghozzá olyan módon, hogy aki ránéz, két körig képtelen másra koncentrálni és gondolni, mint a tárgyra.
Mester szint
Átoka tárgyba valamilyen tetszőleges átkot lehet ültetni. Az átok nem okozhat konkrét testi elváltozást, továbbá nem késztetheti az áldozatot mások vagy önmaga fizikai bántalmazására.
Elemek felszívásaa tárgy képes valamilyen elemi erőt magába szippantani, például víz nyerhető bele a földből/levegőből. Egy alkalommal egyetlen elemi erőt fogadhat magába a tárgy, amit aztán tetszőlegesen fel lehet használni például rögtönzött tábortűznek, kisebb szélkeltésre stb.
Riasztó/
figyelmeztető
valamilyen hangot – akár beszéd is – vagy fényjelenséget produkál a tárgy előre meghatározott kiváltó tényezőre.
Megtévesztésa tárgy az aktiválásakor meghatározott illúziót hoz létre. Például egy maszk használatával elf fajúnak tűnik a hordozója, vagy egy közönséges faláda értékes kincsesládának tűnik stb.
Rezisztenciaa tárgy (vagy viselője, elfogyasztója stb) bizonyos, előre meghatározott hatásra rezisztenssé válik 3 kör erejéig. Ez lehet valamilyen elemi hatás, méreg hatás, természeti hatás.
Kötő hatáspáros eszközök, amelyek hordozóik között valamilyen kötést hoznak létre. Ez lehet egy ártalmatlan jelenség is, például a két személy tudja, hogy merre van a másik, ám okozhatnak kellemetlenségeket, minthogy nem távolodhatnak el egymástól stb. Ez az egyetlen tárgyhatás, ami egy napos hatóidővel bír és minden nap automatikusan aktiválódik, avagy a hatása állandó.
Javító hatásaz ezzel a tulajdonsággal felruházott tárgy képes más kisebb károkat (pl ruhaneműn, más tárgyon) megjavítani.
Stabil lépteka tárgy lehetőséget ad nehéz terepen vagy akár a víz felszínén 3 kör erejéig biztonsággal járni.
Szellemtárs megidézésea tárgy aktiválásakor megidézhető egy előre meghatározott szellemszerű lény, amely lehet egy kutya, macska, madár, kisebb állat, kisebb lény vagy szörny. A megidézett lény áttetsző, és bizonyos színnel dereng, avagy minimális fényt tud adni. Mozgásában irányítható, avagy hallgat az erre irányuló utasításokra, ám támadni vagy más módon interakcióba lépni nem tud. Nem egy valódi élőlény vagy szellem.




Tulveron főkrónikása
Krónikás

Great stories happen to those who can tell them


❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron




Teljes feljegyzés
Karakter bejegyzés:
Felszerelés:
Mesélői jegyzet:

Tárgykészítés Empty
Vissza az elejére Go down
 
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Tulveron Krónikái :: Kezdés :: Tulveron kódexei :: Rendszerek-
Ugrás: