Oldalunkon a karakterek egyik alapvető vonása a fajon kívül a kaszt. Mindenkinek szükséges választania egyet (többet nem lehet) ahhoz, hogy elfogadhassuk a karakterét.
Öt darab főkasztot különbözetünk meg, és azokon belül összesen 17 alkaszt közül lehet mazsolázni. A főkasztok egy irányzatot határoznak meg, például vallási, és azon belül lehet választani egy konkrét, - a példánál maradván - valláshoz köthető alkasztból pl.: pap.
Mindegyik kaszt rendelkezik egy bónusszal. Azok a bónuszok, amelyek egy konkrét képességet határoznak meg (tehát nem a kezdőszintjét valamelyik rendszernek), azok játékonként csak egyszer használhatóak.
Az ilyen bónuszokat a reag végére kérünk titeket, jegyezzétek fel így: // #bónusz //
Alvilági főkaszt
Zsivány: Ők az alvilág egyik legsokrétűbb figurái; lehetnek az utcákon csellengő, zsebeket fosztogató suhancok, a gazdag kúriákat profi szinten, módszeresen tolvajlók, vagy az utakat riogató bandák tagjai. Persze nem csupán egyszerű tolvajokról beszélhetünk e kaszt tagjai között, bőven akadnak, akik magasabb szinten űzik a tudományukat, mint például a szélhámos álkereskedők. A harcban a többségük nem igazán ismeri ki magát, inkább a megtévesztésre és a sunnyogásra esküsznek, így felszerelésük gyakran nem több, mint egyszerű bőrvért és tőrök. Kaszt bónusz: tolvajlás kezdő szintről indul.
Fejvadász: Nevezik őket orgyilkosoknak, skalpereknek is, hiszen, mint a nevük mutatja, arra tették fel az életüket, hogy jó pénzért likvidáljanak bármilyen célszemélyt. Magasan képzett gyilkológépek, akik igaz, a közelharcban nem olyan kimagaslóak, mint a harcos kasztúak, ám még így is tekintélyes tudással bírnak. Mindemellett sokuk merül el a méregkeverés tudományában. A fejvadászok egyik speciális válfaja azok, akik nem embereket, humanoid lényeket gyilkolnak le megbízásra, hanem szörnyeket. Kaszt bónusz: fegyverforgatás és alkímia kezdő szintről indul.
Bárd: Tulveron ékesszóló, fondorlatos dalnokai a bárdok. A fogadók, királyi udvarok és nemesek által rendezett mulatságok állandó kellékei ők, akik sokrétű tudásukkal a szórakoztatást magas fokon űzik. Gyakran nevezik magukat életművésznek, ugyanis igyekeznek mindig alkalmazkodni az adott szituációhoz. A harcban nem olyan jártasak, bár sok mindenben hajlandóak kipróbálni magukat, éppen ezért nem egyszer gyanúsítják meg őket kémkedéssel vagy alávaló informátorkodással. Kaszt bónusz: Szemfényvesztés: 2 kör erejéig énekével képes kizárólag magára összpontosítani a hallgatósága figyelmét.
Mágiahasználó főkaszt
Varázsló: Ők a mágiahasználók közül a legáltalánosabb alkaszt, ugyanis nincs rájuk jellemző mágikus irányzat, vagyis bármelyik követői lehetnek. Ők a legelterjedtebbek is és a leginkább tolerált csoport, ezért gyakran találkozni velük a városokban, királyi, nemesi udvarokban. El' Alorét is varázslók vezetik, lakják zömével.
Boszorkány/Boszorkánymester: A boszorkányok (férfiak boszorkánymesterek) kevésbé tolerált csoport, ugyanis sokszor kétes ügyletekbe folynak, noha nem mindannyian megátalkodottak közöttük. Leginkább a szabad mágiában érzik otthon magukat, azonban a vérmágia sem áll tőlük messze. Csoportosulásaikat gyakran nem rendnek, hanem kovennek hívják, ezáltal is kifejezve kívülállóságukat a hatalmaknak behódoló varázslótársadalomban.
Druida: A druidák a természet és a vadon mágusai. Zömével az erdei elfek között találhatóak meg, ugyanis az elementáris mágikus irányzatot részesítik előnyben, melyhez elengedhetetlen a természet beható ismerete. Persze más fajok között is fellelhetőek druidák, de rájuk sem a városokban találhatunk, az bizonyos.
Kaszt bónusz: mindegyik alkaszt esetében a mágia kezdő szintről indul.
Vallás főkaszt
Pap: A papok (nők esetében papnők) a civilizált, kétistenhitű társadalmak legfontosabb vallási szereplői. Minden nagyobb városban akad temploma a két istenségnek, ahol a papok/papnők nevelkednek, élnek, terjesztik a hitet és segítenek a rászorulóknak. A legnagyobb tiszteletnek örvendő pap a Főpap/-nő, aki egy-egy ilyen templom vezetéséért felel. Gyakran foglalkoznak az alkímia és a varázslás tudományával, mely hozzásegíthet gyógyító tevékenységeikhez. Kaszt bónusz: Gyógyítás: képes önmaga vagy más akár súlyos sérülését meggyógyítani.
Paplovag: A hit bátor és rettenthetetlen védelmezői, az istenek által, szent hatalommal megáldott lovagok. Ők azok, akik a nagyobb templomokat őrzik, vagy a távoli vidékekre zarándokló papokat kísérik, ám a különböző királyi udvarokban is szép számmal előfordulnak lojalitásuk és sokrétű képességeik végett. Ugyanis ahogy a harcászatban, úgy a mágiában is kiismerik magukat. Felszerelésük gyakran a lovagokéhoz hasonlatos, noha ez paplovagonként változik. Kaszt bónusz: a mágia és a fegyverforgatás kezdő szintről indul.
Sámán: Ők a természetközeli népek, leginkább a nomád életmódot folytatóak spirituális vezetői. Zömével az orkok között ismertek, ám Eviran szabad embereinek törzsei között is fellelhetőek. A természet erejében és a szellemekben hisznek, semmint a két istenben, éppen ezért inkább az alkímiában jártasak. Persze nem kizárt, hogy elementáris mágiában kiműveljék magukat, de ez ritkán fordul elő náluk. Kaszt bónusz: Jóslás: képes egy játékon belül egyszer megjósolni a partnere vagy egy másik személy következő lépését, cselekedetét.
Fegyverforgató főkaszt
Harcos: Ők talán a legsokrétűbbek a fegyverforgatóak között, ugyanis közülük kerülnek ki a katonák, zsoldosok, szabad harcosok, tulajdonképpen bárki, aki valamilyen formában, de elsődlegesen a harcra összpontosít. Fegyvereik és felszerelésük is rendkívül változatos, ezért elmondható, hogy az övék a legkötetlenebb alkaszt.
Vándor: A vándorok, mint nevük is mutatja, bárhol előfordulhatnak, ám többnyire a nomád vidékeken és az erdőkben jellemző a felbukkanásuk. Elsődlegesen a távolsági fegyverekkel bánnak jól, tehetséges íjászok kerülnek ki közülük, bár ha úgy adódik, a közelharcban sem szégyenkezhetnek. Mindezeken felül a nyomkeresésben jeleskednek.
Lovag: A fegyverforgatók között talán az övék a legkötöttebb alkaszt, viszont tudásában a legsokrétűbb. A nehézfegyveres küzdelmet részesítik előnyben, és többnyire nemesi származásúak (amennyiben nem tagadták ki, száműzték őket). Ennélfogva írni, olvasni jó eséllyel tudnak, értenek az udvari etiketthez, és gyakran rendkívül tanultak is. Amennyiben valaki nem készült egész életében lovagnak, még kiérdemelheti a rangját (például harcos alkasztből akár egy kinevezés okán átsorolható a karakter lovag alkasztba).
Barbár: Az ork törzsek és az egyéb, nomád népek rettegett harcosai ők. Elsősorban a közelharcot, ezen belül is a nagy, kétkezes fegyvereket részesítik előnyben, míg a védekezésre kevés hangsúlyt fektetnek. Akkor sem kell félteni őket, ha nem akad a kezük ügyébe fegyver, ugyanis bármit képesek felhasználni a harchoz, olykor egyszerűen csak magukat.
Kaszt bónusz: mindegyik alkaszt esetében a fegyverforgatás kezdő szintről indul.
Egyéb főkaszt
Világi: Az egyéb főkaszt közül a világi alkasztot lehet a legszínesebbnek és legsokrétűbbnek nevezni, elvégre közöttük bármilyen foglalkozású előfordulhat. Közülük kerülnek ki a tudósok, mezei gyógyítók, kovácsok, földművesek, fogadósok, kocsmárosok, örömlányok, a királyi sarjak, nemesek és polgárok, tehát mindenki, aki a városok életében nagy eséllyel előfordulhat. Kaszt bónusz: Meggyőzés: képes bárkit rávenni, hogy megtegyen neki egy apróbb szívességet.
Kereskedő: A kereskedők éppúgy lehetnek egyszerű piaci árusok, kofák, mint nagy névvel rendelkező üzletemberek, akik a királyoknak kínálják a legszebb kelméket, legminőségibb alapanyagokat. Jól értenek az alkudozáshoz, csakúgy a vevőik győzködéséhez. Zömével a városokban fordulnak elő, révén, a fizetőképes közönség ott várja őket, nem a prérin. Kaszt bónusz: Alkudozás: vásárlás alkalmával 10%-kal olcsóbban juthat hozzá mindenhez.
Alkimista: Az alkimisták a bájitalok, mérgek, mindenféle kotyvalékok mesterei. Ennélfogva elég szerteágazó, hogy egy alkimista éppen melyik ágból műveli ki magát; akadnak közöttük méregkeverők, gyógyfőzetekre szakosodottak vagy mindenféle apró problémákra megoldást kínálóak. Általában meglehetősen maguknak valóak, és ha bárkit kérdeznek róluk, az első, amit megjegyeznek velük kapcsolatban, hogy kivétel nélkül gyógynövényektől szaglanak. Kaszt bónusz: alkímia kezdő szintről indul.
Feltaláló: A feltalálók a bütykölés és a kreatív megoldások szerelmesei. Kontinens szerte egyelőre kevesen akadnak, akiknek lehetősége van beleásni magukat a tárgykészítés tudományába, ugyanis a módszereiket még csak most kezdi felfedezni magának a világ. A feltalálók mindig valami új szerkentyűn agyalnak, munkálkodnak, aminek a veszélye, hogy könnyedén belemerülhetnek az alkotásba. Az eddigi tapasztalatok alapján egyesek úgy tartják, a feltalálóknak nincs ki mind a négy kerekük, és meglehet, ebben nem is tévednek akkorát. Kaszt bónusz: tárgykészítés kezdő szintről indul + Zunmonah kellékei a felszerelésben
Krónikás
Tulveron főkrónikása
Great stories happen to those who can tell them
❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron
Teljes feljegyzés Karakter bejegyzés: Felszerelés: Mesélői jegyzet: