Tulveron Krónikái
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Men echenim
sí derthiel ne chaered hen nu 'aladhath


 
Mágia KaDiPE5
Mágia KaDiPE5

 

 
Mágia

Go down 
Utolsó Poszt Vas. Okt. 31, 2021 9:43 pm
A mágia alapjai

A mágia története: Tey do Lah

Az idők hajnalán, amikor még az elfek és törpék is csak fiatal fajoknak számítottak, s a világot sárkányok, illetve egyéb, ősi fajok lakták, akkor páran úgy döntöttek, megszerzik az istenek féltett hatalmát; a varázslást. A legenda úgy tartja, hogy a két isten, Ronit és Tahrovin, a Harmónia és a Káosz (elf nyelven Árë és Isilmë, Napfény és Holdvilág) mellett létezett egy harmadik istenség is, az egyedüli, aki felkínálta a tudást a számukra. Bízott a rátermettségükben, emiatt azonban nagy árat fizetett. Testvérei kitagadták és száműzték, és amint a lénye a világra hullt, azzal eggyé is lett, ekképpen válva a ma ismert mágia örökös, legalapvetőbb forrásává. Hogy valóban így volt-e, nem tudni, de idővel lefektették a mágia alapköveit és meghatározták a varázslás négy irányzatát.
A négy ösvény, út mindegyike más-más elméleti alapot és mentalitást követel meg, ezért az évszázadok során az utak követői egyre távolabb kerültek egymástól. Mindegyik irányzatnak külön varázsló-, boszorkány rendjei, testvériségei alakultak meg. Leghíresebb, jelenlegi rendek: A Hold rendje, Főnixek rendje, A Hullám rendje, Árnyak rendje.

A mágia sokáig virágzott, hasznára volt mind az emberiségnek, mind a többi fajnak, melyben akadt bátorság az elsajátítására és az alkalmazására, azonban a mágusháború jócskán visszavetette a varázstudomány világát. A fékevesztett hataloméhség sosem jó iránymutató, pedig ez nyújtott egyenes utat a háború mágusainak is oda, hogy már képtelenek voltak kiválasztani a megfelelő eszközt a céljuk szentesítéséhez. Számtalan borzalmat és szörnyűséget szabadítottak a világra, ami végső soron semmit sem segített elő, főként a mágusok vonatkozásában.
A háború lezárultával erre még az is rájött, aki az utolsó momentumokig kitartott a hataloméhsége mellett, ugyanis számolatlan varázstudót vetettek máglyára vagy végeztek ki egyéb módon, s legalább annyi irat, feljegyzés, könyv megsemmisült. Az egykori, temérdek mágustorony közül is csupán egy maradt fent és élte túl a népek iszonytató dühét: El' Alora
A mágusok ereje megcsappant, azonban kétszáz év elteltével eljutottak oda, hogy nem tiltott számukra a mágussziget felkeresése, és láttukra nem űzik ki őket rögvest a városokból.



Alapvető tudnivalók

A mágiának négy szintjét különböztetjük meg: Tanonc, Kezdő, Haladó, Mester

Bármilyen kasztú karakter elsajátíthatja a mágia fondorlatait, ám a Mágiahasználó főkaszttal rendelkezők és a Paplovag alkasztúak indulnak egyedül Kezdő szintről, míg a többieknek az alapokat is szükséges elsajátítaniuk. Azok a karakterek, akik elindultak a mágia útján, ám még nem értek el a kezdő szinthez, ők helyezkednek el a Tanonc szinten.

Négy mágikus irányzatot különböztetünk meg: Elementáris mágia, Éjmágia, Fénymágia és Szabadmágia. (Bővebben alább).

Rajtuk kívül léteznek a régi időkből visszamaradt Független varázslatok és haladó szinttől elérhető, Kiegészítő varázslatok is.

A négy irányzatból a usernek választani kell egyet a karaktere számára, átfedés nincsen. Avagy csak a választott irányzat varázslatait tudja elsajátítani és használni.

A civilizált társadalmakban a varázstudók a négy legfőbb rend valamelyikének tagjai.



A mágia négy ösvénye

Éjmágia:
Az éjmágia, mint a neve is mutatja, az éjszakához, a sötétség misztikumához, a csillagokhoz és a holdhoz köthető. Az éjmágia gyakorlói egyrészt Isilmë, a Hold úrnője kegyének tulajdonítják a mágiájuk eredetét, másrészt a világmindenségnek. Varázslataikat gyakorta fázisokra bontják, ok-okozati összefüggéseket keresnek, vagy éppen azt, mi hogyan alakítható át. Varázslataikban a bűbájokra, illúziókra helyezik a hangsúlyt leginkább.
Leghíresebb rend: Hold

Fénymágia:
A fénymágia követői csakugyan a világmindenségben rejlőnek, illetve Árë, a Nap ura kegyének találják a mágiát. A többi mágikus irányzattal ellentétben viszont meggyőződésük, hogy csupán a kiválasztottak, megvilágosodottak képesek a használatára, és akit nem találnak erre méltónak, nem is engedik a rend sorai közé. Pontosan ezért a fénymágia követői az egyetlen olyan irányzat, mely a fő rendjén kívül nem rendelkezik többel, viszont a Főnixek rendje a legtöbb tagot számláló cserében. Egy fénymágiát követő rendet Yloréban is Főnixeknek neveznek, éppúgy egy Mynzashi csoportosulást.
A fénymágusokat általában kivételes elméknek tartják, akik mindenre rálátással bírnak. Varázslataik többek között fürkésző, felfedező mágiákból, illúziókból és bűbájokból állnak.
Leghíresebb rend: Főnixek

Elementáris mágia:
Az elementáris mágia követői talán a legsokrétűbbek, ugyanis négy, egymástól különböző elemet igyekszenek megzabolázni. A druidák, mágiával foglalatoskodó sámánok többsége az elementáris mágiában műveli ki magát, hiszen ez áll a legközelebb a természethez. Különleges nézetekkel az elementáris mágusok nem rendelkeznek, a természet folyamataiban és állandóságában hisznek, amelynek ők is a részesei. Komoly szimbiózisban állnak a természettel, viszont éppen ebben rejlik ennek az irányzatnak a veszélye; könnyedén átbillenhetnek a ló túl oldalára, túlzottan belemerülhetnek a mágiájuk forrásába, ami ezáltal képes ellenük is fordulni.
Leghíresebb rend: Hullám

Szabadmágia:
A szabadmágia többségével rendektől független, leginkább akkor alapítanak rendet, ha a hatalmukat ki szeretnék nyilvánítani a másik három irányzat követői előtt. Ilyen azért ritkán fordul elő, mivel a szabad mágusokat megveti a varázstársadalom, tehát aki ezt az ösvényt követi, többnyire igyekszik hallgatni róla.
A szabad mágusok nem vallanak a mágia eredetéről vagy mibenlétéről, ők egyszerűen használják a mágiát és tényként kezelik a létezését. Ezáltal kevésbé korlátozottak, viszont éppen emiatt nagyobb veszélynek is vannak kitéve. Ha nem elég gyakorlott a varázstudó, könnyedén kicsúszhat a kezei közül az irányítás, és előfordulhat, hogy egy-egy varázslatával éppen az ellenkező hatást váltja ki, vagy egyenest maga ellen fordítja.
Leghíresebb rend: Árnyak



Affinitás, varázslatok, visszahatás

A mágiára való affinitás a vér útján öröklődik. Általában 10-15 éves korig kiderül valakiről, ha van érzéke a mágiához, többnyire véletlen elsütött varázslatok folytán. Ugyanakkor előfordulhat azoknál, akikben nem olyan erős a hajlam, hogy egész életükben nem ismerik meg a bennük rejlő lehetőségeket vagy a megszokottnál később. Ellenben azokról a gyerekekről, akiknek mindkét szülőjük mágiatudó, biztosra vehető az affinitás.

A varázslatok végrehajtása koncentárciót és olykor időt is igényel, főként olyan varázslatok esetében, ahol valamilyen tárgyat, jelenséget aktívan manipulálni szükséges (pl elemi lények hívása, ikerfény, halotti tánc stb). Figyelembe kell venni, hogy az ilyen típusú varázslatok hátrányosan megosztják a mágus figyelmét.

A koncentráció nem kizárólag a megfeszített figyelemben merül ki, hozzásegít az igék kimondása, a megfelelő kéz- és testtartás stb. Minél begyakorlottabb egy varázslat, annál kevesebb energiabefektetést igényel a megidézése, például a mesterek olykor már csak gondolatban ejtik ki az egyszerűbb varázslatokhoz tartozó igéket, két kezük helyett egyben koncentrálják az energiát stb.

Ellenben egyetlen varázstudó sem lehet képes pusztán gondolati síkon, mozdulatlanul varázslatot idézni. Ha az ige kimondása nélkül is boldogul, a kézmozdulatokra akkor is szüksége van az energia koncentrálásához.

A varázslás kifárasztja a mágiatudót, minél magasabb szintű és komplexebb varázslatot hajt végre a mágus, annál több időre van szüksége a következő végrehajtásához. Ha netán tovább erőltetné vagy egymás után többször ugyanazt a varázslatot hajtja végre, a varázslata visszahathat rá.

A harmadik töltési időt figyelmen kívül hagyó varázslat alkalmával D12-vel dobni kell, hogy visszahat-e a mágusra valamilyen módon vagy sem. A visszahatás egyszerűbb varázslatok esetén lehet orrvérzés, szédülés, magasabb szintű varázslatok esetén erős szédülés, erősebb vérzések, súlyosabb esetben eszméletvesztés stb vagy összességében a varázslat konkrét visszaütése, amennyiben az ártó jelleggel bír.

A visszahatás elkerülése a mágus szintjéhez kötött. Az alábbi értékeket kell megdobni hozzá a különböző szinteken:

Kezdő szintenHaladó szintenMester szinten
min. 7min. 5min. 3


A töltődés körökben értendő. Egy első szintű varázslat töltési ideje 1 kör, egy másodiké 2 kör, egy harmadik szintűjé pedig 3 kör. Azon varázslatok esetében, ahol a hatóidő meg van határozva (pl két kör), úgy annak a végétől kell számolni a töltődést.

Amely varázslatoknál nem egyértelmű a hatóidő, mert nincs meghatározva vagy nem egyértelműen egyszer végezhető a varázslat, ott a mágus belátása szerint tart ki az igézet.

A varázslat létrehozását a reag végén jelölni kell:
// #varázslat: varázslat neve //



Fejlődés, tanulás

A fejlődés játéktéri kijátszáshoz, célkitűzésekhez kötött, kezdő szinttől a varázslatok számának figyelembevételével, míg tanonc szinten a tanulással kapcsolatos reagok folyamán. Az alább megnevezett tagek használata kötelező! Természetesen a kezdő vagy haladó szintről induló karaktereknek visszamenőleg nem szükséges teljesíteniük az előző szint elvárásait (bár átfedés van közöttük).
Bizonyos mértékben a Csöndes kalandok fórumrészen, önállóan is kijátszhatóak ezek a fejlődési mérföldkövek, de ennek maximuma van az alábbiak szerint:

SzintlépésHasználandó tagIC célkitűzés
Tanonc ⯮ Kezdő#gyakorlás5 db tanulással kapcsolatos reag (bármilyen reag, ahol új tudást sajátít el a karakter az adott témakörben).
Csöndes kalandban max. 2 db jeleníthető meg.
Kezdő ⯮ Haladó #varázslat15 db varázslat alkalmazása
Csöndes kalandban max. 4 db jeleníthető meg.
Haladó ⯮ Mester#varázslatÖsszesen 25 db varázslat alkalmazása
Csöndes kalandban max. 6 db jeleníthető meg.

Amennyiben az adott feltétel teljesül, akkor lehetségessé válik a szintlépés. Mágiát kizárólag El' Alora - Tiltott könyvtár helyszínen lehet fejleszteni, méghozzá pénz ellenében. Mindhárom szint rendelkezik egy mágikus kódexszel, amelyet meg kell vásárolni a szintlépéshez:

Kezdő szint: I. Útvesztő
Haladó szint: II. Fondorlatok és cselszövések
Mesterszint: III. A hatalmasok küszöbén


Lehetőség van független, mondhatni alapvető varázslatok tanulására is. A független varázslatok több szintre tagolódnak, és egyetlen kötetben szerezhetőek meg. Használni mindenki a saját szintjének megfelelően tudja őket. Nem rendelkeznek alapvetően velük a mágusok!

Független varázslatok: Mellékvágány

Továbbá haladó szinttől lehetőség nyílik kiegészítő varázslatok elsajátítására, a rúnamágia, vérmágia és a természetmágia témakörében. A varázslatokat laponként/egyenként lehet megvásárolni és kitanulni, maximum 8 db-ot! Amennyiben valaki több varázslatot kíván megtanulni, az Alorai vásár helyszínén találhat rá módot. (Grimoár)


Krónikás
Tulveron főkrónikása
Krónikás

Great stories happen to those who can tell them


❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron




Teljes feljegyzés
Karakter bejegyzés:
Felszerelés:
Mesélői jegyzet:

Mágia Empty
Vissza az elejére Go down
Utolsó Poszt Vas. Okt. 31, 2021 9:43 pm
Varázslatok

Éjmágia

Kezdő szint
Csillagfénya varázslattal a mágus képes a tenyerébe, a levegőbe vagy mágusbotja tetejére idézni gömb alakban a csillagok fényét, továbbá annak mozgását manipulálni látótávolságon belül. A gömb két méter sugarú körben képes világítani.
Árnymanipulálása mágus képes manipulálni egy körig egy hely árnyékait, megnyújtani vagy épp zsugorítani azokat. Rejtőzködéshez és lopakodáshoz kitűnően lehet hasznosítani ezt az igét.
Szendergésa varázslattal egy vagy maximum három célpontban el lehet hinteni az álmosság érzetét, akik vagy elalszanak, vagy fokozottan dezorientálttá válnak. A varázslat a felébredésükig vagy az elméjük feltisztulásáig tart, ez utóbbi egy-két kör maximum.
Síri csenda mágus képes egy célpontját két kör erejéig megnémítani.
Illúziótalaja varázslat hatására a felszín látványa két kör erejéig megmásítható a mágus elképzelése és akarata szerint ötven méter kiterjedésben. A varázslattal nem idézhető meg hegyek, sziklák, erdők, nagy kiterjedésű objektumok illúziója.
Éjszilánka varázslat segítségével egy kisebb forma tárgyat (a két kézbe emelése nem okoz komolyabb megterhelést, kényelmesen kivitelezhető) szilánkjaira tud robbantani a mágus. A tárgy olyasmi lehet csak, amit varázslat nélkül is szét lehet törni, zúzni például kőből egy puhább fajtát, egy nem tömör szerkezetű kristályt, poharat, fát stb. A szilánkok a közelben tartózkodóknak legfeljebb három méter átmérőjű körben sebzést okozhat. Az elkerülésre vagy a sérülés mértékére dobni lehet.
Haladó szint
Árnyalaka mágus képes megidézni egy illúziót két kör erejéig, amely öt méternél magasabb és szélesebb nem lehet. Az árnyalak bármilyen formát ölthet, viszont helyhez kötött és könnyen szétoszlatható.
Éjsötéta varázslat elmormolását követően egy legfeljebb négy méter sugarú körben korom sötét keletkezik, amelyen kizárólag a mágus képes átlátni és eligazodni benne. Két körig tart.
Holdfényjárásamennyiben a Hold fénye elérhető, tehát nem takarja felhő vagy nincs újhold, abban az esetben, ha megcsillan a vízfelszínen, a varázsló képes azt egyfajta híddá alakítani, melyen ő és legfeljebb egy másik személy képes átkelni anélkül, hogy bármilyük is vizessé válna.
Árnylepela mágus képes elmerülni a homályban és az árnyakban úgy, mintha egyszerűen feloldódna bennük, eggyé válna velük. Aki az árnylepel varázslatot alkalmazza, azt a Leleplezés varázslattal sem lehet felfedezni, így mágikus természete is leplezetten marad. Kizárólag árnyas helyen alkalmazható, legfeljebb három kör erejéig.
Sugallata varázslattal képes egy adott személy álmai közé férkőzni a mágus, és ott sugallatokat elhelyezni. Minél többször alkalmazza valakin a varázsló, annál erőteljesebben fog érvényesülni a sugallat, ami lehet érzés, egy eszme, bármilyen gondolat vagy leendő cselekedet. A biztos hatáshoz legalább négy alkalommal végre kell hajtania a célpontján a varázslatot.
Árnyéktesta varázslat segítségével a mágus képessé válik legfeljebb három kör erejéig kilépni a testéből árnyék formájában. A falakon nem képes áthatolni, ám az ajtók alatti vagy feletti réseken átcsusszanhat. A fegyverek nem tudják megsebezni, azonban ő sem képes az anyagi világgal érintkezni, bármit megmozdítani vagy felhasználni. Anyagi teste ez idő alatt teljesen kiszolgáltatott, noha a mágus érzékeli, ami körülötte zajlik vagy a testével történik.
Síri titokannak, akire kivetik a varázslatot, egy a mágus által meghatározott dolgot titokban kell tartania. Ha mégis el szeretné fecsegni, még a titok teljes felfedése előtt a halálát leli. Viszont, amennyiben mágiával olvassák ki a tudatából a titkot, úgy nem éri ártalom.
Mester szint
Holdpajzsa varázslat ezüstösen csillámló aurát hoz létre a mágus, és rajta kívül legfeljebb még két másik személy körött. Az energiapajzs megvéd bármilyen varázslattól két kör erejéig.
Sötétség oltalmaa varázslat megakadályozza, hogy a mágus elméjéből kiolvassanak bármilyen információt. Hatása három körig tart.
Holdkóra célszemély hajszála vagy vére ellenében a varázsló képes elültetni az áldozatában az igen erős kényszert, hogy oda menjen, ahol a mágus tartózkodik. Minél nagyobb a távolság, annál nagyobb az esélye, hogy út közben az ige megtörik (például két város között).
Árnykapuárnyas helyen a varázsló felrajzolja egy ajtó körvonalát a falra, egyéb felületre, majd elképzeli a helyet, ahová el szeretne jutni, és oda is elképzel egy ajtót. Mindeközben a varázslat igéjét mormolja, melynek végén az ajtók árnyformát öltenek. Kizárólag olyan helyre lehet utazni rajta keresztül, melyet a mágus ismer, és egy hónapnál nem régebben járt is ott.
Álomfejtésa varázslat elmormolását követően a mágus képes egy célszemély álmába férkőzni három kör erejéig, ahol az álmok jelentését képes megérteni, az azokat előidéző történések, érzelmek mögé látni. Képes megkülönböztetni a természetes álmot/alvást a mágikusan indukálttól, mihelyt belép valakinek az álmába.
Éjcsapdaa varázslat elszenvedője három kör erejéig aljas illúzióba keveredik, amely meggátolja abban, hogy megtalálja a helyes útirányt vagy magát a varázslót. Egy állandóan ismétlődő tér-mókuskerékbe keveredik az illető, olyan, mintha körbe-körbe járna, de még az sem biztos, hogy a valóságot látja. A mágus szinte bármilyen illúziót kivethet a célszemélyre.
Hold börtöna varázslat rendkívüli összpontosítást és felkészülést igényel. Segítségével egy adott lelket egy holdkőbe képes zárni a mágus öt nap erejéig. Elengedhetetlen, hogy a lélekhez tartozó test egy hajszála, vére vagy teljes egésze a mágus rendelkezésére álljon. Amíg a lélek a kő fogságában van, addig a test kénytelen teljesíteni a varázsló utasításait. Amennyiben egy elhunyt lelkét szeretné csapdába ejteni a mágus, a halált követő napfelkeltéig megteheti, és öt napig szintén őrizheti. Ilyen módon ki lehet tolni a Lélekmentés vagy az Isilmë kegye varázslat 24 órás korlátját, viszont a holttest nem irányítható!
Isilmë kegyea varázslat elvégzésével a mágus képessé válhat visszahozni egy lelket a túlvilágról, amennyiben a halál 24 órán belül történt, és nem egy átoknak köszönhetően következett be. Ennek ára van; egy lelket cserébe fel kell ajánlani Isilmë istennőnek. Ha a mágus nem talál csere-áldozatot, vagy nem kíván aktívan kioltani egy életet, úgy az istennő határoz, avagy bárki életét elveheti (Kalandmester dönti el vagy dob rá). Illetve a varázslat elvégzője tíz évet veszít a saját élettartamából.




Fénymágia

Kezdő szint
Csapdakeresésa varázsló képes három méter sugarú körben felfedezni bármely csapdát, mely nincs mágiával leplezve.
Azonosítása varázslattal felfedezhető a célszemély bármely betegsége, legyen szó természetesről vagy átokból, rontásból származóról.
Megértésa varázsló képes megérteni annak a szavait, akire a varázslatot veti. Akkor is, ha néma az illető, vagy olyan nyelvet beszél, amit a mágus nem ismer. A varázslat három körig érvényes, utána ismételni kell.
Leleplezésa varázsló képes három méter sugarú körben felfedezni bármely rejtőzőt.
Fényszövésa varázslattal a mágus képes a tenyerébe, a levegőbe vagy mágusbotja tetejére fényt idézni, s annak alakját, nagyságát, formáját továbbá mozgását manipulálni. A "fényszövet" mérete legfeljebb egy közepes méretű tárgy (pl asztal) nagyságáig terjedhet.
Eredeta varázslat segítségével megismerhető egy használati tárgy múltja. Megtudható, hogy ki által jött létre a tárgy, vagy ki használta utoljára és milyen céllal. Az információk képi formában derengenek fel a mágus előtt, éppen emiatt a kinyerhető információ elég szűkös vagy további nyomozást igényel. Például a mágus számára ismeretlen készítő/használó nevét, kilétét nem ismerheti meg általa.
Haladó szint
Derengésa varázslattal a mágus képes a nap fényét megtörni olyan módon, hogy őt láthatatlanná tegye három kör erejéig. Mozgás esetén a körvonalai enyhén derengenek.
Ikerfénya varázslat a mágusról létrehoz egy küllemében tökéletes, fényből szőtt másolatot, illúziót. Három kör erejéig képes irányítani mozgását, támadni is tud vele, azonban a fényalakot érő támadások fele mértékben őt is érintik, legyen szó mágikusról vagy fegyveresről.
Fényköra varázslattal egy legfeljebb három méter sugarú fénykört lehet megidézni, amely minden olyan, a körben álló egyént képes blokkolni a képességeiben két kör erejéig, aki nem hisz Árë istenségben. Ezek a kalandorok egy szintet esnek vissza a képességükben, például egy haladó szintű harcos addig, amíg a körön belül áll, kezdő szintűvé válik, míg egy kezdő szintű tanonccá.
Auraa varázslattal a mágus egy energialöketet hoz létre, mellyel három méteres körben képes felfedezni a mágiahasználók kilétét. Őket úgy lehet megkülönböztetni, hogy az aura nem halad át, hanem rövid ideig „fennakad” rajtuk a derengése.
Iránymutatásezzel a varázslattal a mágus képessé válik meghatározni az úticéljuk pontos irányát, abban az esetben, ha elvesztek volna. Fontos, hogy a mágus kizárólag olyan úticélt tud meghatározni, amelyet már ismer, járt ott.
Átokfejtésa varázslat segítségével a mágus képessé válik ráismerni egy személyen/tárgyon/területen ülő átokra, avagy tudomást szerezhet a létezéséről, a hatásáról és időtartamáról.
Kizárásaz ige elmormolását követően legfeljebb öt méter átmérőjű fénykör keletkezik, melynek határát nem képes átlépni, aki ártó szándékkal bír a mágus vagy a körön belül tartózkodókkal szemben. A fénykör határán forróságot érezhet, és ha megpróbálna átnyúlni, megégetné a kezét. Amennyiben ennek ellenére is megkísérelne a körbe lépni, Árë isten haragjával nézhet szembe, avagy lángra lobban a teste. A fénykör három kör erejéig tartható fent.
Mester szint
Mágiafürkészésa varázslat képes meghatározni egy 1 hétnél nem régebbi varázslat irányzatát, illetőleg a mágus faját és rendjét, ha rendelkezik olyannal.
Útikalauza varázslat képes meghatározni egy tárgy vagy személy irányát abban az esetben, ha a mágust szoros emlékek fűzik a személyhez vagy tárgyhoz.
A hit erejea varázslat fényesen derengő aurát hoz létre a mágus, és rajta kívül legfeljebb még két másik személy körött. Az energiapajzs megvéd bármilyen varázslattól két kör erejéig.
Elmeszipolyhatására a mágus olyan információkhoz juthat, amelyeket nem feltétlen kívánna a célpontja megosztani vele. Összesen három darab információt olvashat ki egyetlen alkalommal a gyanútlan áldozata elméjéből, mivelhogy az sok esetben nincs is tudatában a kutakodás tényének.
Tudatvétela fénymágusnak alaposan meg kell figyelnie a célpontját, mielőtt véghez viszi a varázslatot, mely lehetővé teszi a számára, hogy három kör erejéig a megfigyelt célpont azonos szintű mágikus képességeivel bírjon irányzattól függetlenül.
Lélekmentésegy fénymágus életében egyszer képes lehet egy lelket visszahozni a túlvilágról, amennyiben a halál 24 órán belül történt, és nem egy átoknak köszönhetően következett be. Ennek ára van; a varázslatot használó mágus a termékenységét áldozza fel, amennyiben még nem rendelkezik gyermekkel. Utóbbi esetében vagy terméketlenség fennállásakor a varázslatot nem lehet végrehajtani.
Átokűzésamennyiben a mágus az Átokfejtés varázslattal feltárta egy átok jelenlétét, mibenlétét, úgy képessé válhat az átkot eltávolítani az átokűzés varázslattal.
Hűségesküaz igézet hatására két mágus alkalmi szövetséget köthet egymással. Nem muszáj mindkettejüknek fénymágusnak lenni, de ritkán fordul elő, hogy nem a Főnixek között köttetne az eskü. A varázslat létrejöttét követően a két mágus mentesül a töltési idő alól legfeljebb három kör erejéig. Kizárólag olyan szintű varázslatok esetén működik, amelyeket már mindkét mágus el tud végezni, mindenki a maga irányzatának megfelelően. Két külön irányzat esetén nem tudják elvégezni egymás varázslatait, a közös munka kizárólag a töltési időtől való mentesülést érinti!




Elementáris mágia

Kezdő szint
Szárítása varázsló képes megszárítani a ruháját, vagy annak összfelületével megegyező nagyságú felületet, területet. Nagyobb vizek, mocsarak kiszárítására nem alkalmas, ám kisebb pocsolyákat képes lehet felszárítani.
Forrásvíza varázslattal körülbelül egy liter mennyiségű vizet lehet fakasztani bárhonnét, nem szükséges, hogy a közelben víz legyen.
Tűzgömba varázslattal egy tűzgömböt lehet idézni a varázsló kezébe, amelyet aztán képes felhasználni valamilyen éghető anyag meggyújtására, vagy egy tőle legfeljebb három méter sugarú körben helyezkedő megsebzésére. Ha a tűz idézését követően két körig nem kerül felhasználásra a gömb, megégeti a mágust.
Szélmozgatása varázsló képes a levegőt bizonyos mértékig manipulálni. Gyenge fuvallatot idézni, vagy gyertyák, fáklyák lángját kioltani.
Tűzbogáraz ige elmormolásával a mágus öt darab, legfeljebb szarvasbogár méretű tűzbogarat tud megidézni, melyeket egyetlen célpontra képes irányítani. Ha célt érnek, tüzüket átadva hamuvá lesznek, ami akkor is bekövetkezik, ha a célpont kikerüli őket az utolsó pillanatban, vagy esetleg rájuk tapos.
Porfelhőa varázslat hatására legfeljebb öt méter átmérőjű területen képessé válik a mágus a száraz, netán homokos talajt porfelhővé korbácsolni, ami a körön belül tartózkodók látását, légzését és tájékozódását nehezíti. A mágusra nem hat, két körig tart.
Haladó szint
A levegő uraa varázslattal a mágus képessé válik egyetlen levegővétellel három kör erejéig a víz alatt maradni anélkül, hogy fulladozni kezdene.
Köd idézésa varázslattal egyik pillanatról a másikra köd idézhető egy legfeljebb négy méter sugarú körben. A látótávolságot komoly mértékben csökkenti. Hatása három körig tart.
Földmozgatáslegfeljebb négy méter sugarú körben a varázslattal képessé válik a mágus a föld szabad manipulálására, például közepes erősségű földrengés keltés, kisebb törések létrehozása. A föld uralása két kör erejéig tart.
Sziklatesta mágus bőre a varázslattal ellenállóvá válik bármilyen elemi behatással szemben két kör erejéig.
Tűzcsapdaa mágus képes egy legfeljebb három méter sugarú körben, egy két méter magas tűzoszlopot létrehozni akár maga, vagy mások köré. A tűz komoly forróságot áraszt magából, és megégeti, lángra lobbantja azt, aki megkísérel áttörni rajta. Hatása két kör erejéig tart, a harmadik körben fokozatosan alszik ki.
Jégesőfelhős, borús idő esetén a mágus képes lehet körülbelül négy méter átmérőjű területen jégesőt zúdítani a célpontjaira. A támadás három kör erejéig tart.
Hasadéka varázslat hatására a mágus mutatóujjával kijelölt vonalban egy öt méter hosszú, két méter széles és mély gödör keletkezik. A következő kör alatt, amennyiben nem esett bele senki, be is zárul. Ellenkező esetben addig fennmarad, amíg valaki benne tartózkodik.
Mester szint
Kőzáporsziklák, hegyek közvetlen közelében a mágus képes lehet körülbelül négy méter átmérőjű területen apró kövekből álló zuhatagot borítani a célpontjaira. A támadás két kör erejéig tart.
Bepillantása mágus képes a legzavarosabb vizek mélyére is lepillantani egy kör erejéig. A víztükör vagy a hullámok sem zavarják a látását, ellenben az üledékbe már nem tud belelátni. A mélység sem okoz problémát, bár minél mélyebbre néz a mágus, annál homályosabbá válnak a dolgok körvonalai.
Időjárás manipulálása varázslattal a mágus képes megváltoztatni az időjárást bizonyos határok között. Az évszaknak megfelelő időjárási jelenségeket tudja csak megidézni, és legfeljebb egy város méretű területre.
Gömbvilláma varázsló viharos, felhős idő esetén képes villámot idézni, ami a becsapódáskor kisebb gömbvillámokra oszlik. Legfeljebb négy méter sugarú körben keringenek a gömbök, amelyek ha hozzá érnek valakihez, villámcsapást okoznak. A mágus képes irányítani őket, de csak olyanokra tudja irányítani, akiknek az arcát látja, ismeri.
Perzselő tekinteta mágus egyetlen kör erejéig képes bárkit megperzselni, akire ránéz. Több személy esetén csupán elsőfokú égési sérüléseket tud okozni, ám ha egyetlen célpontra összpontosítja a pillantását, annak másodfokú égési sérüléssel kell számolnia. Tekintetével az éghető anyagokat is képes lehet lángra lobbantani.
Elemi lények hívásaa mágus képes megidézni a négy elem valamelyikének megtestesülését. Az elementál három méternél nem lehet nagyobb és szélesebb. Három kör erejéig a varázsló parancsainak engedelmeskedik, és őt szolgálja. Az elemi lények megidézéséhez egyenlő mennyiségű víz, föld, levegő vagy tűz kell.
Tűzalaka varázsló vagy a varázslat alanyának teste - de csakis az - tűzzé változik a varázslat idejére (legfeljebb három kör). A rajta lévő ruha és felszerelés lángra kap, károsodik vagy akár el is enyészik. Az alany a hatóidő alatt, ha vízzel érintkezik, fagyási sérülést szenved.
Vízmanipulációaz ige elmormolását követően tavak, folyók, tengerek vizén képessé válik a mágus hullámokat idézni legfeljebb tíz méter sugarú körben. A hullámok három kör alatt fokozatosan csillapodnak le, majd szűnnek meg teljesen.




Szabadmágia

Kezdő szint
Titkos üzeneta varázslattal írt üzenet a varázsló által megadott időpontban el fog tűnni, vagy éppen akkor fog megjelenni.
Rettegett ellenféla varázsló két kör erejéig képes elhitetni magáról kettő, maximum három fővel, hogy egy félelmetes, iszonytató ellenfél. Még az is ráismer a rettegett névre, aki addig még sosem hallott róla. Amennyiben a célpontok mégis támadásba lendülnének, iszonyatos félelemben teszik azt.
Settenkedésa mágus képes a hangok terjedését legfeljebb négy méter sugarú körben lelassítani, szinte meg is gátolni, éppen ezért kitűnően használható ez a varázslat lopózásra, maximum két kör erejéig.
Sóbálványegyetlen kör erejéig képes megbénítani a célszemély mozgását a varázsló.
Zajkeltésa varázslat elmormolását követően a mágus környezetében egy pillanatnyi, legfeljebb közepes erősségű zaj hallatszik. Az irányát, intenzitását és a hang típusát a varázsló határozza meg. Nem lehet beszédhang vagy állatokat utánzó hang.
Füstidézésegy öt méter átmérőjű területen a mágus képessé válik egy sűrű, a látást megnehezítő, hömpölygő füstfelhőt idézni. A varázslót nem akadályozza a látásban és a tájékozódásban. Két körig tart.
Haladó szint
Zűrzavara varázslat elmormolását követően legfeljebb három méter sugarú körben minden, a hatótávon belül tartózkodóban ellentétes érzelmek gerjednek, mint amit addig éreztek. A hatás két kör erejéig tart.
Átoka mágus képes egy adott mágikus tárgyat, bájitalt megátkozni, méghozzá olyan módon, hogy annak hatását ellentétjére, vagy a használója ellen fordítja.
Rettegésa mágus képes a célszemélyben iszonytató mértékű rettegést és félelmet elhinteni, mely sokszor tévképzetekkel, látomásokkal társul. Utóbbiakat a varázsló nem képes befolyásolni, bármi lehet, amitől a varázslat elszenvedője fél, retteg. A hatás három kör erejéig érvényes.
Átejtésa varázslattal meg lehet bűvölni egy tárgyat méghozzá olyan módon, hogy annak értékét, mivoltát a mágus másnak mutattatja, mint ami. A tárgy kizárólag használati tárgy lehet, olyasmi, amit átlagos erővel még bárki elbír a két kezében. A törpék faji képességét (kövek és fémek esetében) nem lehet kijátszani ezzel a varázslattal.
Holtak szava24 óránál nem régebbi holttest birtokában meg lehet ismerni a varázslattal a halott életének utolsó öt percét.
Boszorkányköramennyiben egy szabadmágus megérint egy másikat az ige elmormolása mellett, úgy mágikus erejével hozzákapcsolódik olyan módon, hogy társát mentesíti az általa elvégzett varázslatok töltődési ideje alól. Ez azokat a varázslatokat érinti, amelyeket a kapcsolódó mágus is el tudna végezni, tehát ha haladó szinten áll, a mesterszintű varázslatokhoz nem tud ilyen módon asszisztálni. Legfeljebb három kör erejéig képes fenntartani a kapcsolatot, utána eszméletét veszíti azonos időre.
Betegség idézésa mágus a megfelelő ige elmormolásával képes betegséget idézni az áldozatában. Ez nem lehet gyógyíthatatlan betegség, bár kezeletlenül okozhat halált.
Mester szint
Emlékmanipulációa varázslattal képes a mágus elhinteni vagy törölni egy emléket a célszemély tudatában/-ból.
Iszonytatóa varázslattal a mágus képes megidézni egy iszonyatos, félelmetes szörny képét. Ez egy illúzió, de a célpont számára valóságosnak tűnik. A rémség kizárólag kergeti az áldozatát, amennyiben az menekülni kezdene, de sohasem képes elkapni. A tárgyi akadályok nem hatnak a látomásra, amely három kör erejéig képes fennmaradni.
Halotti tánca varázslattal tetszőleges holttestet három kör erejéig a varázsló képes irányítani, mozgatni. Kizárólag olyan testet képes manipulálni, amely még nem bomlott le teljesen, tehát csontvázak mozgatása nem lehetséges.
Szemérmetlen ölelésa varázslathoz szexuális kapcsolatra van szükség. A varázsló ilyen módon képes elszívni az életerőt az áldozatából (annyit nem, hogy az meghaljon), és mindezt a maga előnyére fordítani. A megszerzett erővel a varázsló mentesül a töltődési idő alól három kör erejéig, míg áldozata ugyanennyi időre eszméletét veszíti.
Energiablokkolása varázslattal a célszemély mágikus erejét lehet blokkolni két kör erejéig. A célszemély képtelen lesz a legegyszerűbb varázslatok elvégzésére is.
Mérgező csóka mágus képes bármilyen mérget magába szívni, és azt elraktározni két kör erejéig. Amennyiben nem szabadul meg tőle, rajta fejtődik ki a méreg hatása, ám egy csók ellenében bárkinek átadhatja anélkül, hogy az áldozata erről bármit is sejthetne.
Elátkozása varázslat segítségével a mágus képes átkot szórni tetszőleges célpontjára. Az átok nem okozhat konkrét testi elváltozást, továbbá nem késztetheti az áldozatot mások fizikai bántalmazására (pl. gyilkolási vágyat nem ébreszthet abban, akire kiveti az átkot).
Halotti beszéda varázslat elvégzésével három kör erejéig képessé válik feltámasztani egy holtat a mágus, és beszélni vele. Irányítani ilyenkor nem tudja, kizárólag kölcsönös kommunikációra használható az igézet. A beszélgetés sikerességét befolyásolhatja, hogy milyen régóta halott az illető, vagy egyáltalán beszéli-e a közös nyelvet.




Független varázslatok

Kezdő szint
Színvarázsa varázslat segítségével a mágus képessé válik közepes méretű tárgyak, textíliák, növények színét megváltoztatni.
Tárgymani-
puláció
a varázslat segítségével a mágus képessé válik nem mágikus, közepes méretű tárgyakat, ruhaneműket stb helyrehozni, megjavítani vagy éppen ellenkezőleg, tönkretenni.
Reteszaz ige elmormolását követően hatótávon belül minden természetes zár és retesz bezárul, amennyiben a hozzájuk tartozó ajtó vagy ablak csukott állapotban van. A reteszek áttörése nem válik nehezebbé, mintha manuálisan lettek volna becsukva.
Haladó szint
Lebegtetésa varázslat elmormolását követően a mágus kisebb tárgyakat mozdíthat el vagy emelhet meg az akaratával. Mesterszinten a mágus személyeket is képes lehet a levegőbe emelni, azonban saját magára nem alkalmazhatja az igézetet. Fontos szem előtt tartani, hogy a varázslattal például egy kőzápor varázslat erősségéhez hasonló igézet nem hozható létre.
Kupolaaz igézet segítségével önmaga és maximum két másik személy köré energiapajzsot idéz a varázsló, amely három kör erejéig megvédi a pajzson belül tartózkodókat bármilyen fizikai ártalomtól. Fegyverektől is! Ha a támadó D12-vel 7-est dob, képes lehet áthatolni a pajzson. Amennyiben mesterszintű mágus végzi el a varázslatot, a pajzs áthatolhatatlanná válik. Mágia ellen nem véd!
Tárgyidézésa varázslat képessé teszi a használóját saját személyes, legfeljebb közepes méretű tárgyainak megidézésére. Egyszerre csak egy tárgyat tud megidézni. Mesterszintű mágus abban az esetben képes lehet más tulajdonát is megidézni, ha már egyszer látta a tárgyat és a tulajdonosa a mágusnak engedélyt adott a megidézésre. Mágikusan védett, elrejtett tárgyakat nem lehet megidézni!
Mester szint
Lökéshulláma varázslat elmormolását követően a mágus tenyeréből halványan derengő energiahullám/csóva szabadul fel, amely egy kisebb csoportnyi személyt is képes lehet hátrálásra kényszeríteni, vagy akár a lábukról őket ledönteni. A varázslat az útjába keveredő tárgyakat is érintheti.
Tükörbeszéda varázslat segítségével egy tükrön keresztül a mágus képessé válik felvenni a kapcsolatot egy általa ismert személlyel, amennyiben nála is akad egy tükör. Így láthatják egymást és kommunikálhatnak egymással.
Mágiaelnyelésaz ige elmormolását követően legfeljebb három körön keresztül a mágus képessé válik elnyelni egy másik varázslatait, avagy azok hatásukat vesztik. Az elnyelt varázserő a mágus testébe áramlik, ami viszont túltölti őt, avagy az ige megszűnését követően annyi időre válik eszméletlenné, amilyen szintű varázslatot elnyelt. Tehát ha egy mesterszintű varázslatot, akkor három körig, ha egy mester és egy haladószintűt, akkor öt körig és így tovább. Amennyiben a hatás meghaladja a nyolc környi hatást, úgy a varázsló hosszútávú kómába eshet.




Krónikás
Tulveron főkrónikása
Krónikás

Great stories happen to those who can tell them


❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron




Teljes feljegyzés
Karakter bejegyzés:
Felszerelés:
Mesélői jegyzet:

Mágia Empty
Vissza az elejére Go down
Utolsó Poszt Vas. Okt. 31, 2021 9:43 pm
Kiegészítő varázslatok

Haladó szinttől

Rúnamágia lapjai
Bebörtönzésa rúna vagy rúnák felrajzolásával a mágus képessé válik egy adott területet, ajtót stb körülhatárolni úgy, hogy azon ne tudjon kilépni semmi és senki. Amennyiben a felrajzoló mágus egy-egy csepp vérével elegyítve kerülnek felrajzolásra, kizárólag általa lehet őket megtörni, egyéb esetben a megrongálásukkal is hatástalaníthatóak.
Töltődési idő: 2 kör
90 ulron
Védelmi rúnaez a rúna igen csak szerteágazó, ugyanis felrajzolásával (vagy több felrajzolásával) a mágus képessé válik egy adott területet, ajtót, bejáratot stb körülhatárolni úgy, hogy azon ne tudjon belépni senki. Ebből kifolyólag lehet használni bizonyos tárgyak védelmére is, például egy láda lezárására, melyet kizárólag a rúna felrajzolója (vagy az általa meghatározott személy) tud ideiglenesen semlegesíteni, megkerülni. Ehhez viszont a mágus (és/vagy a kijelölt személy) egy-egy csepp vérét a festékhez kell elegyíteni. Ezek a rúnák a felrajzoló mágus (vagy az általa meghatározott személy) szándékos érintésével véglegesen likvidálhatóak, továbbá, ha nem vérrel lettek felrajzolva, akkor a megrongálásukkal is hatástalaníthatóak.
Töltődési idő: 3 kör
120 ulron
Jelzőlánca rúnák valamilyen felületen (fal, padló, ajtó stb) vagy tárgyon (könyv, tekercs, szelence stb) töltenek be őrző-védő funkciót a felfestésüket követően. Aktiválásuk módja a rúnákat összeállító mágus elhatározásától függ; bizonyos közelségbe kerül tőlük valaki, hozzáér a tárgyhoz az illető, esetleg megpróbálja felnyitni azt. Amennyiben a rúna vagy rúnák aktiválódnak, a mágus megérzi azt, avagy jeleznek a számára. A rúnák felrajzolásakor kitételt tehet arra, hogy bizonyos személy vagy akár faj esetében ne jelezzenek.
Töltődési idő: 2 kör
90 ulron
Összekötő rúnaa rúna egyfajta mediátorként képes összekapcsolni két másik rúna-varázslat hatását. Például a jelzőlánc és a felruházás ötvözésekor a jelző rúna aktiválódása egy varázslatot idézhet meg, mely bírhat elrettentő, ijesztő de akár káros hatással is.
Töltődési idő: 2 kör
80 ulron
Robbanó rúnaa rúna, mint a neve is mutatja, azzal a képességgel bír, hogy a felrajzolását követően a mágus által meghatározott időtartamon belül egy két méter sugarú körben mágikus robbanást idéz. A robbanás bírhat enyhe mérgező-égető-fagyasztó vagy mechanikus lökés hatással is (kizárólag egyet határozhat meg a mágus). Ötvözhető például az összekötő rúna által jelző rúnával, ezáltal készíthetőek mágikus csapdák.
Töltődési idő: 3 kör
120 ulron
Nyomonkövető rúnaa rúnát a követni kívánt személyre vagy tárgyra kell felvinni/festeni/égetni/vésni, majd a rúna párját egy térképre szükséges felrajzolni. Némi szénport kell ráhinteni, ami kicsiny körbe rendeződve, innentől kezdve valós időben fogja mutatni a követni kívánt személy vagy tárgy helyzetét. A felvitt rúna tartósságától függően hosszú távú hatással is bírhat a varázslat, vagyis a térképen történő nyomon követést többször is el lehet végezni. A töltődési idő a többi rúnától eltérően ehhez kapcsolódik.
Töltődési idő: 2 kör
100 ulron
Felruházó rúnaa rúna felrajzolásával bármilyen tárgy, fegyver felruházható a mágus alapirányzatának maximum haladó szintű, egyetlen varázslatával. Amennyiben az eszközt a felrajzoló mágus használja, úgy az eszközbe ültetett varázslat használatakor annak töltődési ideje alól mentesül.
Töltődési idő: 3
150 ulron
Oltalmazó rúnákaz oltalmazó rúnák különböző, bár hatásukat tekintve hasonló rúnák csoportja. A mágus által fegyverre, amulettre stb felrajzolva védelmet plántál az adott tárgyba, melynek hordozóját megóvja egy átoktól vagy betegségtől. Minden rúna specifikusan egyetlen dologtól képes csak megvédeni a használóját, ám nem kizárt több rúna együttes alkalmazása (maximum három).
Töltődési idő: 3 kör
150 ulron
Vérmágia lapjai
Vérpáraa varázslat elvégzéséhez a varázslónak a szájába kell vennie humanoid fajtól származó vért, majd kiköpnie. Ekkor két méter sugarú körben vörösesbarna pára keletkezik, amely az azt belélegző lényekre negatív hatással van. Átmeneti (két kör) süketséget vagy vakságot okoz.
Töltődési idő: 3 kör
100 ulron
Vérpáncéla mágusnak a saját vagy egy másik varázsló vérét magára kell kennie. Ha ezt megteszi, három kör erejéig képes kivédeni minden második szintű varázslatot.
Töltődési idő: 3 kör
120 ulron
Véráldásakinek a vérét megissza, annak két körig fele mértékben birtokolja mindenféle (nem mágikus), faji képességét.
Töltődési idő: 3 kör
120 ulron
Kínokozása varázslat hatására a célpont úgy érzi, mintha vékony acélpengék szabdalnák az ereit. Kívülről a varázslatnak semmi jelét nem látni. A hatás 1-2 percig tart csupán, de gyakran előfordul, hogy ezalatt az áldozat eszméletét veszíti. Ha harc közben éri a varázs, azonnal elejti fegyvereit, hiszen karjai nem képesek megtartani őket.
Töltődési idő: 3 kör
120 ulron
Vérzuhataga varázslat három méter átmérőjű területen véresőt generál. Szükséges hozzá a mágus vére, de elég hozzá néhány csepp is. A vér a gusztustalanságán és átható szagán kívül egyéb galibát nem okoz, inkább pszichésen próbálja meg a varázslat elszenvedőit egy kör erejéig.
Töltődési idő: 2 kör
80 ulron
Vérgáta varázslathoz legalább egy liter vér szükségeltetik, és akkor a leghatásosabb, ha az humanoid fajtól származik. Ekkora mennyiség esetén egy másfél méter sugarú körben fel kell festeni a vért, és az ige elmormolása után az távol tartja a nem kívánt behatolókat. Konkretizálni is lehet a kizárandó személyeket, lényeket, amennyiben azok véréből is kerül a gátat kijelölő mennyiségbe.
Töltődési idő: 2 kör
90 ulron
Vérköteléka varázslat kétféleképpen működik. Az első esetben két személy között jön létre, akikre a mágus veti ki a varázslatot. Ilyenkor mindkét félnek szükséges megvágnia a tenyerét, majd egymáshoz illesztenie őket. A mágus fekete szalaggal köti körbe a kezeiket, miközben a kötelék létrehozásához szükséges igét kántálja. Amennyiben a varázslat sikerült, úgy a két fél között erős mágikus kapocs jön létre. Tudják, ha a másik bajban van, és akár egymás érzéseit is megélhetik. Egyfajta néma telepatikus kötelék jön létre közöttük, ám az ár tekintélyes; ha az egyik életét veszíti, úgy a másik is vele hal.

A varázslat másik módja kevésbé drasztikus, viszont egyirányú és kizárólag a varázsló által hasznosítható. Ilyenkor adott személy vérére szükséges kivetni (egy kis fiolányi is elég) az igét, amelyet aztán a mágus magánál tart. Ennek segítségével megérezheti, ha az illető bajban van, tudja azt is, hogy merre jár, mi történik vele. Megérzi, ha ideges, feszült, netán ha fél vagy izgatott.
Töltődési idő: 3 kör
180 ulron
Vérdermesztésa mágus az ige elmormolásával képessé válhat megalvasztani a vért. Kizárólag közepes méretű sebek összeforrasztására, vérzés csillapítására alkalmazható, kárt vele nem lehet okozni.
Töltődési idő: 2 kör
90 ulron
Természetmágia lapjai
Madártávlata varázslat segítségével két kör erejéig képessé válik a mágus irányítani bármilyen madarat, s annak szemével látni.
Töltődési idő: 2 kör
90 ulron
Állatok barátjaa varázslatot egy, maximum három állatra lehet kivetni, akik meggyőzhetőek általa arról, hogy a mágus (és esetleges kompániája) nem jelent rájuk veszélyt. A varázslat mindaddig fennáll, amíg a mágus a közelükben tartózkodik, illetőleg nem árt nekik.
Töltődési idő: 2 kör
100 ulron
Állatok nyelvea varázslat segítségével a mágus képessé válik megérteni egy állatot, továbbá aktívan kommunikálni vele két kör erejéig. A beszélgetés minőségének és mélységének az állatok intelligenciája szab határt, ám képesek lehetnek híreket mesélni a lakóhelyüket övező területről vagy bármiről, amit az elmúlt napban tapasztaltak.
Töltődési idő: 3 kör
90 ulron
Bogyó idézésa mágus tenyerében az ige elmormolását követően valamilyen bogyós gyümölcs jelenik meg, legfeljebb tíz darab, melyet a hatásának megfelelően elfogyaszthat, megfőzhet teának vagy orvosságot készíthet belőle.
Töltődési idő: 2 kör
80 ulron
Növénycsapdaa varázslat hatására a közelben lévő indák, tüskés növények, bokrok bizonyos fokig manipulálhatóvá válnak legfeljebb öt méter átmérőjű körben. Finom mozgásokat nem lehet az igével befolyásolni, ám egy terepet nehezítetté lehet tenni általa, úgy, hogy a kesze-kusza növényekbe a célpont belegabalyodik, de akár áthatolhatatlan falat is képezhetnek. A csapda legfeljebb három körig tart, de a szabadulás sikerére lehet dobni.
Töltődési idő: 3 kör
90 ulron
Gyógyító sugallata természet szellemeinek, isteneinek nevében elsuttogott szavak gyógyító hatással bírnak egyetlen személyre, akinek a mágus a közelében tartózkodik, illetve látja és hallja a sérültet/beteget. Halálos sérülések esetén is hatásos egy bizonyos pontig, de azokon már nem segít, akiknek másodpercei vannak hátra vagy azonnali a sérülés hatása (pl levágott fej). Csonkolt végtagok sem növeszthetőek vissza a varázslattal.
A sérülés mértékétől függően a sérült környezetéből kihal az élet (kivéve a mágus).
Töltődési idő: 3 kör
180 ulron
Bestiaismereta varázslat elmormolásával egy adott bestiáról vagy szörnyről megtudhat a mágus legfeljebb két dolgot, ami lehet az élethosszuktól kezdve a populáció nagyságán át a megölése módjáig bármi.
Töltődési idő: 3 kör
90 ulron
Ligetszentelésez egy különleges varázslat. Segítségével a mágus az életében egyszer kijelölhet egy területet, amelyet fel kíván szentelni, és ezáltal mindenféle ártó, rossz hatástól megvédeni. Aki ártó szándékkal lép a területre, azt szó szerint kiveti magából a liget, ilyetén egy háborítatlan menedékké válik az állatok és más lények számára. A varázslatot általában akkor végzi el egy mágus, ha le kíván telepedni.
A szentelés úgy zajlik, hogy a mágus kijelöli a területet, majd a határán elkezd körbejárni és az igézetet mormolni. Egy napon keresztül járja körbe a leendő ligetet, majd spirál alakban elkezd a kör közepe felé haladni. Ott leülve tovább kántál, s egy fa kezd növekedni a testéből, mely további két napig cseperedik. Amint kifejlett, a mágus kiválik a törzséből, s a fa onnantól kezdve a liget szívévé válik. Amennyiben ártalom éri a fát (kivágják, felgyullad stb), a liget védelme megszűnik.
180 ulron



Krónikás
Tulveron főkrónikása
Krónikás

Great stories happen to those who can tell them


❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron




Teljes feljegyzés
Karakter bejegyzés:
Felszerelés:
Mesélői jegyzet:

Mágia Empty
Vissza az elejére Go down
Utolsó Poszt Hétf. Okt. 26, 2020 5:41 pm
***
Krónikás
Tulveron főkrónikása
Krónikás

Great stories happen to those who can tell them


❖ Ulron :
2128
❖ Tartózkodási hely :
Tulveron




Teljes feljegyzés
Karakter bejegyzés:
Felszerelés:
Mesélői jegyzet:

Mágia Empty
Vissza az elejére Go down
Utolsó Poszt
Ajánlott tartalom





Mágia Empty
Vissza az elejére Go down
 
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Tulveron Krónikái :: Rendszerek-
Ugrás: